2014. november 27., csütörtök

Bernbach cédulája

Ebben a különös szakmában, amely hemzseg a szakértőktől (mindentudó marketingvezetők, valóságtól elrugaszkodott, bornírt stratégák, saját zsenialitásuktól kába kreatívok, okostojás accountok, tehetségtelen szakújságírók, reklámipari boldogok és boldogtalanok – hát itt vagytok mind!), nos, ebben a szakmában az arrogancia és az önteltség a mindennapok része. 

Ezek a szakértők ugyanis tudnak mindent. Ismerik a piacot, a márkát, a célcsoportot; kész megoldásuk van a problémára, és ez csak és kizárólag az ő saját, különbejáratú megoldásuk lehet. Más alternatíva számukra nem létezik. 


A reklámszakma fejlődésének legfőbb gátját épp az ilyen szakértők jelentik. Akik magukat tévedhetetlennek tartják. Akik vakon hiszik: náluk a bölcsek köve.


Az ő figyelmükbe ajánljuk a reklámos legenda, William Bernbach példáját, akinek belső zsebében mindig ott lapult egy papírdarabka, rajta egy szimpla mondat: "Lehet, hogy neki van igaza". (Maybe he's right.) Bernbach gyakran elővette kis papírkáját, hogy emlékeztesse saját magát, mégis hány a kettő.

Egy tanulságos mondat, ami ma is aranyar ér.


Nincsenek kétségeink: Bernbach is kellőképp arrogáns és öntelt fazon lehetett, nyilvánvaló. De legalább látta saját korlátait, és próbált ellene tenni valamit.

Tessék hát kinyomtatni egy ilyen papirost, ezzel a korszakos mondattal. Ott a helye a reklámos zsebekben. 



Szofimondat:
– Apa, tudod, miből van a borsófőzelék? Borsóból és főzelékből.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...