Sok marketinges összetehetné a kezét, ha ilyen kompakt és korrekt manifesztummal bírna a márkája, de miként azt Sullivan is megállapítja: az ilyen "fogalmazványok általában tenderek alkalmával, illetve egy-egy márka újragenerálozása során szoktak megíródni." Viszont ezek hiányában szokott menni az igazi kínlódás: mikor az ügyfélnek fogalma sincs róla, hogy pontosan mit is képvisel a márkája, milyen értékek és elvek mentén mozog. Esetleg nagyon is tisztában van vele, de nagy ívben tesz rá, mert megvan a saját elképzelése, és neki senki ne mondja meg, miről szól az "ő brandje".
A márkamanifesztum – feltéve, hogy tiszteletben tartják – képes rengeteg időt és energiát megspórolni mind az ügyfél, mind az ügynökség számára. Vargabetűk, helyben toporgások, fölösleges körök nélkül juttathatnak el egy-egy kommunikációs megoldáshoz. Mert újra Sullivant idézve: "[a márkamanifesztum] képes tökéletesen kijelölni az északot a márka iránytűjén, és hasznos segítséget nyújt különféle kreatív döntések meghozatalánál."
A 12 pont mellé jöjjön egy másik remek példája a márkamanifesztumnak, melyben megcsillan egy világkép, egy értékrend – egy márka kvintesszenciája:
(Tanulság: legyen egyértelmű, hogy egy márka mit képvisel. És akkor eljön a béke, a szabadság és az egyetértés.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése